۱۳۹۰ خرداد ۲۰, جمعه

احمدی نژاد می‌گوید: الان وقت تقسیم غنائم نیست، کنار نمی‌روم

داستان دنباله‌دار کشمکش‌های درونی رژیم، همچنان ادامه دارد. در این هفته سالروز مرگ خمینی بود و حضور سران مقامات رژیم بر سر قبر وی. با تشدید اختلافات و درگیری‌های رژیم، اکنون چند سالی‌ست که این مراسم نیز عرصه دیگری برای تسویه حساب‌های درونی شده است. دفتر خامنه‌ای که سرنخِ اُمت حزب الله را در دست خود دارد، وظیفه جدیدی در این مراسم بر عهده این گروه قرار داده است. وظیفه آن‌ها شعار دادن و بر هم زدن و متوقف کردن سخنرانی فرد یا افرادی‌ست که به حسب اوضاع سیاسی هدف قرار گرفته‌اند. امسال قرعه به نام احمدی‌نژاد اصابت کرده بود و این اُمت همیشه در صحنه‌ی حزب‌الله وظیفه داشت با شعار و داد و بیداد، مانع از سخنرانی وی گردد. احمدی‌نژاد که سال گذشته از اجرای این نقش حزب‌الله علیه حسن خمینی بسیار شاد و خرسند بود، امسال شدیدا ناراحت و عصبانی به نظر می‌رسید. او به محض این که خواست سخنرانی کند، دریافت که نوبت او هم رسیده است. بنابراین با هر زحمتی بود، سخنرانی خود را در میان هیاهوی امت حزب‌الله به پایان رساند و نکته قابل ذکر سخنرانی‌اش هم همین بود که او در ظاهر خطاب به رئیس حزب‌اللهِ حاضر در صحنه، اما در واقع خطاب به رقبای خود گفت: نوبت شما هم خواهد رسید.

در ادامه‌ی این درگیری‌ها، احمدی‌نژاد که بر سر تعیین سرپرست برای وزارت نفت مجبور به عقب‌‌نشینی شده بود، فردی را از در‌ون باند خود به عنوان سرپرست این وزارتخانه تعیین نمود. اما این تغییر، آن چیزی نبود که بتواند باندهای رقیب را بر سر وزارتخانه مهمی چون نفت آرام کند.

لاریجانی با ارسال نامه‌ای رسمی به احمدی‌نژاد، اقدام هیئت وزیران در مورد واگذاری حق تصمیم‌گیری در امور نفت به کارگروهی متشکل از نمایندگان ویژه رئیس جمهور را بر خلاف قانون اعلام نمود. در این نامه آمده است به موجب قانون برنامه پنجم عواید حاصل از صادرات نفت به حساب ذخیره ارزی واریز می‌شود، بنابراین مفاد تصمیم‌نامه از حیث عدم تصریح به ضرورت واریز وجوه حاصله به حساب مذکور، مغایر قانون است.



مفاد این نامه به خوبی نشان می‌دهد که دعوای مجلس و دولت بر سر وزارت نفت، بر سر درآمدهای کلان این وزارتخانه است. احمدی‌نژاد نمی‌خواهد از این خوان یغما سهمی برای رقبای خود در نظر بگیرد و تمام آن را خود به تنهایی در اختیار گرفته است، در حالی که باندهای دیگر به این خواست باند احمدی‌نژاد تن نمی‌دهند و وزارت نفت را به یکی از عرصه‌های مهم درگیری خود تبدیل کرده‌اند.

در همین حال فشار گروه‌های رقیب احمدی‌نژاد برای برکناری تعدادی از نزدیکان او افزایش یافته است.

جانشین نماینده خامنه‌ای در سپاه پاسداران گفت: “جریان انحرافی درصدد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی از طریق امکانات خود نظام است.” “انحراف جدید خطرناک‌تر از همه انحراف‌های تاریخ شیعه است و حتی از انجمن حجتیه خطرناک‌تر است.” “رؤسای جریان انحرافی با رئیس جمهور گره خورده‌اند. امیدواریم که این گره باز شود، اما بسیار سخت است که به این زودی‌ها شاهد این تفکیک باشیم. زمانی می‌توانیم این موضوع را بپذیریم که رأس فتنه جدید توسط رئیس جمهوری حذف شود و لذا تا وقتی این افراد در دولت وجود دارند نمی‌توان انحراف اخیر را از دامان دولت پاک کرد.” وی سپس افزود: “سپاه پاسداران قاطعانه با جریان انحرافی برخورد خواهد کرد.”

خبرگزاری فارس از قول یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گزارش کرد که جریان انحرافی انگلیسی و صهیونیستی‌اند. وی از تشکیل کمیته‌ای جهت رسیدگی به این مسئله با همکاری دادستانی، قوه قضائیه و وزارت اطلاعات در کمیسیون مجلس خبر داد.

احمدی‌نژاد، اما در اجلاس استانداران سراسر کشور از حلقه‌ی پیرامونی خود دفاع کرد و گفت: “اگر این‌ها یک برگ تخلف از آقای مشائی داشتند، در بوق و کرنا می‌کردند. مطالب اخیر هم که منتشر شده سندسازی‌ست.” وی سوء استفاده‌های مالی رحیمی را نیز انکار نمود و افزود: “من با اطمینان می‌گویم که آقای رحیمی یک ریال هم سوء استفاده نکرده است. برخی هم این‌گونه عنوان می‌کنند که من را طلسم کرده‌اند. خب بیایند طلسم من را بشکنند تا همه راحت شوند.” وی در گفتگوی تلویزیونی‌اش نیز گفت، به رغم مخالفت گروه‌های رقیب، به راه خود ادامه می‌دهم. دولت برداشت خود را از قانون اجرا می‌کند و نه برداشت دیگران را. احمدی‌نژاد در جمع استانداران به رقبای خود گفت: “الان وقت تقسیم غنائم نیست، استعفا نمی‌دهم.”

چنین به نظر می‌رسد که احمدی‌نژاد، سرنوشت خود را با گروه معاونین و مشاورین خود به هم گره زده است. بنابراین، نه فقط حاضر به برکناری آن‌ها نیست، بلکه شدیداً از آن‌ها دفاع می‌کند. این که تاکنون خامنه‌ای و گروه‌های رقیب وی، اقدام به دستگیری این افراد نکرده‌اند، از آن بیم دارند که در کل منجر به کنار رفتن کابینه‌ی احمدی‌نژاد و استعفای وی گردد. اتفاقی که هنوز در این لحظه به نفع رژیم نیست.

برگرفته از سایت سازمان فدائیان(اقلیت)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر