۱۳۹۰ اسفند ۸, دوشنبه

تحریم، گسترده است

در هفته‌ای که گذشت تمام دستگاه تبلیغاتی رژیم استبدادی جمهوری اسلامی برای رونق دادن به خیمه‌شب بازی موسوم به انتخابات مجلس ارتجاع اسلامی به کار افتاد تا شاید بتوانند گروهی از مردم ناآگاه را به شرکت در این نمایش مضحک بکشاند.

خامنه‌ای این سرکرده ارتجاع و دیگر سران و مقامات ارگان‌های رژیم در سخنرانی‌های خود پی در پی از مردم خواستند که به پای صندوق‌های رأی‌گیری بروند. فرستنده‌های رادیو و تلویزیونی رژیم بخش اعظم برنامه‌های خود را به این فریب بزرگ موسوم به انتخابات اختصاص دادند. روزنامه‌ها، سایت‌ها و خبرگزاری‌های وابسته به رژیم، بخش دیگری از این وظیفه را در گفتگوهای مطبوعاتی با صاحب‌نظران جیره‌خوار نظم استبدادی بر عهده گرفتند.

فسیل‌های بازمانده از قرون وسطا، از نمونه‌ی نوری همدانی و مکارم شیرازی فتوا صادر کردند و شرکت در خیمه‌شب بازتحریمی را وظیفه شرعی پیروان ناآگاه خود اعلام نمودند.

با این، همه اکثریت بسیار بزرگ مردم ایران که پی به ماهیت ارتجاعی جمهوری اسلامی و نمایش‌های مسخره و قلابی این رژیم برده‌اند، توجهی به این یاوه‌سرایی‌های تبلیغاتی ندارند و مصمم‌اند با تحریک یکپارچه این خیمه‌شب بازی، ضربه دیگری بر رژیم اختناق و استبداد حاکم وارد آورند.



اکنون که به ویژه پس از رسوایی بزرگ به اصطلاح انتخابات سال ۸۸، دیگر همه فهمیده‌اند که افزودن میلیون‌ها رأی قلابی، کار همیشگی جمهوری اسلامی برای نشان دادن حضور امت همیشه حاضر در صحنه بوده است، سران رژیم با این بازی مسخره می‌خواهند چه چیزی را نشان دهند؟ اگر در گذشته مخالفین رژیم استدلال می‌کردند که در یک رژیم استبدادی، جایی که آزادی‌های سیاسی وجود ندارد، انتخاباتی در معنای واقعی کلمه در کار نیست و تقلب و فریب ذاتی هر رژیم دیکتاتوری عریان است، حالا دیگر حتا جناح‌هایی از طبقه حاکم و گروه‌هایی که سال‌ها در رأس ارگان‌های قدرت جمهوری اسلامی بوده‌اند، آشکارا اعتراف می‌کنند، چیزی به نام انتخابات در ایران وجود ندارد. اکنون رسوایی حکومت اسلامی به جایی رسیده است که گروه‌های موسوم به اصلاح‌طلب جمهوری اسلامی، شرم دارند از این که مردم را به شرکت در این نمایش تقلب و دروغ دعوت کنند. دار و دسته‌های سیاسی رنگارنگ اپوزیسیون بورژوایی هم که سال‌ها مردم را با اصلاح رژیم از درون فریب می‌دادند و آن‌ها را به شرکت در انتخابات قلابی فرا می‌خواندند، حالا تحریم را در دستور کار قرار داده‌اند. این نیز از آن‌روست که آن‌ها هم دریافته‌اند که اکثریت بسیار بزرگ مردم ایران نه فقط در این نمایش مسخره شرکت نمی‌کنند، بلکه خواستار برانداختن جمهوری اسلامی در کلیت آن هستند.

سران رژیم نیز به خوبی می‌دانند که حتا گروه کوچکی از مردمی که پیش از این جانبدار گروه‌های موسوم به اصلاح‌طلب بودند، اینان نیز دیگر به پای صندوق‌های رأی‌گیری نخواهند آمد. آن‌چه که باقی می‌ماند وابستگان و جیره‌خواران دستگاه دولتی و مذهبی و تعداد اندکی از عقب‌مانده‌ترین و ناآگاه‌ترین بخش مردم سنتی در روستاها و شهرهای کوچک خواهد بود که جمعیت آن‌ها در میان حائزین حق رأی از ۲۰ درصد نیز تجاوز نخواهد کرد. با این وجود، رژیم به ویژه در شرایطی که با بحران‌های متعدد داخلی و با یک بحران جدی در مناسبات بین‌المللی نیز روبروست، می‌خواهد به هر شکلی که شده برای مصرف خارجی نشان دهد که هنوز گویا اکثریت مردم، طرفدار جمهوری اسلامی و نهادهای آن هستند. حالا اگر اعلام ۸۰ و ۹۰ درصدی امکان‌پذیر نیست، لااقل باید بیش از ۵۰ درصد باشد. باهنر نایب رئیس مجلس و یکی از سران باندهای حکومت، پیشاپیش قصد حکومت را لو داد و گفت باید تعداد شرکت‌کنندگان لااقل ۶۰ درصد باشد. اما چگونه؟

با حوزه‌های انتخاباتی خالی که نمی‌شود از حضور میلیونی مردم در انتخابات سخن گفت و با افزودن میلیون‌ها رأی ساختگی، ۶۰ درصد را از آن درآورد. برای جمهوری اسلامی، کار مشکلی نیست. وزارت کشور از هم اکنون کار خود را آغاز کرده است. وزیر کشور در این هفته اعلام کرد در انتخابات نهمین دوره مجلس ۴۸ میلیون نفر حائزین حق رأی هستند. مرکز آمار ایران دو هفته پیش اعلام نمود که بر طبق سرشماری سال ۸۹، جمعیت ایران ۷۵ میلیون نفر است. از این ۷۵ میلیون کل جمعیت ایران، تعداد افرادی که به لحاظ سنی از حق رأی دادن برخوردار نیستند به ۲۰ میلیون نیز نمی‌رسد. بنابراین بر طبق آمار دستگاه‌های خود رژیم، حائزین حق رأی لااقل ۵۵ میلیون خواهد بود. وزارت کشور جمهوری اسلامی علی‌الحساب، متجاوز از ۷ میلیون از حائزین حق رأی را حذف کرده است تا تعداد مردمی که در انتخابات فرمایشی شرکت نمی‌کنند، کم‌تر نشان داده شود و بالعکس درصد آن‌هایی که شرکت می‌کنند افزایش یابد. به رغم این تقلب، رژیم باز هم نیاز به صحنه‌سازی دارد تا بتواند رقم ۶۰ درصدی را جعل کند. در شرایطی که همه می‌دانند تحریم گسترده است و وزیر اطلاعات رژیم نیز اخیراً به آن اعتراف کرد و گفت مردم تحت تأثیر مخالفین قرار گرفته‌اند، با خالی بودن حوزه‌های رأی‌گیری، رژیم دیگر به سادگی نمی‌تواند با افزایش چندین میلیون رأی قلابی به هدف خود برسد، از همین‌روست که تمام دستگاه تبلیغاتی را به کار انداخته تا شاید بتواند خود را از این مخمصه نجات دهد.

معهذا همان‌گونه که اشاره شد به رغم این تلاش‌های مذبوحانه و استفاده از تمام روش‌های تهدید، تطمیع و خرید و فروش رأی، در نهایت می‌تواند ۲۰ درصدی را به پای صندوق‌های رأی بکشاند که در این سال‌ها پای ثابت خیمه‌شب بازی‌های انتخاباتی رژیم بوده‌اند.

توده‌های وسیع مردم ایران در این خیمه‌شب بازی شرکت نمی‌کنند. برای اکثریت بزرگ مردم ایران که می‌دانند چیزی به نام انتخابات در ایران وجود ندارد و این نمایش، سرتاپا فریب و تقلب است، تفاوتی نمی‌کند که رژیم شرکت‌کنندگان در این نمایش مسخره را ۵۰ و ۶۰ درصد اعلام کند یا حتا بیش‌تر. چرا که این اکثریت بزرگ مردم پی برده‌اند، باید تکلیف را با رژیم جمهوری اسلامی از اساس یک‌سره کرد و آن را برانداخت.

مسئله دیگر برای کارگران و زحمتکشان ایران، صرفاً تحریم انتخابات نیست، بلکه اکنون برچیدن و جاروب کردن تمام بساط جمهوری اسلامی و استقرار یک حکومت شورایی که در آن مردم با برخورداری از وسیع‌ترین آزادی‌ها نمایندگان واقعی خود را انتخاب کنند و دمکراسی شورایی را در ایران مستقر سازند، به وظیفه‌ی فوری و مبرم تبدیل شده است.

برگرفته از سایت سازمان فداییان(اقلیت)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر