۱۳۹۰ اسفند ۲۰, شنبه

جمهوری اسلامی و باز هم معجزه

رژیم‌های دیکتاتوری عریان که با اختناق، سرکوب و سرنیزه بر مردم حکومت می‌کنند، همواره باید ادعای بالاترین محبوبیت و حمایت توده‌ای را داشته باشند، تا دلیل وجودی خود را توجیه کنند. تحت هیچ شرایطی نباید خدشه‌ای به این ادعا وارد آید. روند نفوذ و حمایت، همواره صعودی‌ست ولو این که آشکارا با واقعیت در تضاد قرار داشته باشد. لذا به همان نسبت که بر دامنه‌ی مخالفت و اعتراض توده‌ای نسبت به نظم استبدادی افزوده می‌گردد، ادعای محبوبیت و حمایت از آن نیز افزایش می‌یابد.

پس جای تعجب نیست که رژیم جمهوری اسلامی حاکم بر ایران، هر چه در میان مردم بیش‌تر منفرد شده است، هر چه نفرت و انزجار توده‌ای علیه نظم استبدادی حاکم افزایش یافته است، هر چه اعتراض و مبارزه علنی برای سرنگونی آن اشکال تعرضی‌تری به خود گرفته است و بالاخره هر چه هیئت حاکمه به گروه محدودتری تقلیل یافته، رژیم دیکتاتوری از محبوبیت و حمایت توده‌ای بیش‌تری برخوردار شده است!

تازه‌ترین نمونه‌ی مضحک آن نیز ادعای کنونی رژیم در مورد نمایش موسوم به انتخابات است که گویا رکورد حمایت از نظم استبدادی را شکسته است و پس از رسوایی بزرگ نمایش انتخاباتی سال ۸۸، بر محبوبیت رژیم افزوده شده است. ادعا شده گروهی از مردم که سابق بر این در خیمه‌شب بازی انتخاباتی رژیم شرکت نمی‌کردند، این بار سیل‌آسا به سوی صندوق‌های رأی‌گیری هجوم برده‌اند تا مشت محکمی بر دهان مخالفان رژیم استبدادی مذهبی بزنند!

از آن‌جایی که جمهوری اسلامی در داخل با بحران‌های متعددی روبروست و نارضایتی و اعتراض توده‌های مردم نسبت به نظم موجود ابعاد گسترده‌‌ای به خود گرفته است و در عین حال بحران مناسبات بین‌المللی رژیم به درجه‌ای وخیم شده که پیش از این سابقه نداشته است، سران حکومت اسلامی تصمیم گرفتند که بار دیگر معجزه کنند، مردم ایران و جهان را حیرت‌زده نمایند و نشان دهند، جمهوری اسلامی از حمایت اکثریت بزرگی از مردم ایران برخوردار است.



راه سهل و ساده آن نیز در یک نظام استبدادی که در واقعیت، انتخاباتی وجود ندارد، جعل میلیون‌ها رأی به حساب مردم ایران بود که به گفته‌ی مقامات رژیم، پیش از برگزاری خیمه‌شب بازی، می‌بایستی به نحوی باشد که نشان‌دهنده شرکت کم‌تر از ۶۰ درصد حائزین حق رأی اعلام شده، نباشد.

لذا وزیر کشور جمهوری اسلامی که تشکیلات تحت امرش، اجرای این وظیفه را بر عهده داشت، در پی این نمایش به سران رژیم بشارت داد که این بار مردم ایران رکوردشکنی کردند و ۶۴ درصد در انتخابات شرکت نمودند. وی گفت: “در انتخابات دور نهم مجلس شادهد رشد ۱۱ درصدی مشارکت مردم نسبت به انتخابات مجلس شورای اسلامی قبل بودیم.” و “حضور گسترده ملت، دشمنان را که برای ناکام گذاشتن انتخابات هزینه‌های زیادی کردند، زمین‌گیر ساخت.” این حضور چنان “پرشور و با شکوه” بود که “پیشاپیش عید نوروز جشن گرفته شد”. واقعاً آن‌قدر پرشور بود که در برخی از شهرها آرای صندوق‌ها بیش از حائزین حق رأی بود! سران و ارگان‌های رژیم نیز برای بازارگرمی بنا به ضرب‌المثل “خود گویی و خود خندی، عجب مرد هنرمندی” این حضور “پرشور” را ستودند و به یکدیگر و “مقام عظمای ولایت” تبریک و تهنیت گفتند. سرانجام هم نوبت به خامنه‌ای رسید که هدف از برپایی نمایش را اعلام کند. او روز پنج‌شنبه گفت: “رأی اکثریت قاطع مردم در انتخابات مجلس نهم، در واقع رأی به اصل نظام اسلامی و نشان‌دهنده اعتماد آنان به نظام و هم‌چون سیلی هشیارکننده، افرادی را که در خصوص اصل نظام و آینده آن و مردم و همچنین دشمنان، در توهم و خیال‌پردازی به سر می‌بردند، بیدار و حقیقت را آشکار کرد.”

پس روشن شد که تمام خیمه‌شب بازی رژیم استبدادی و رأی قلابی “اکثریت قاطع مردم” بر سر این مسئله بوده است که رسوایی و ورشکستگی جمهوری اسلامی را در میان مردم کتمان و انکار کند و بگوید که مردم ایران طرفدار رژیم استبدادی هستند و جمهوری اسلامی به رسم تمام رژیم‌های استبدادی تا واپسین لحظات حیات‌اش از حمایت “اکثریت قاطع مردم” برخوردار است.

اما نه انتخابات قلابی و آرای جعلی و نه ادعاهای پوشالی خامنه‌ای و دیگر عمله و اکره دستگاه استبداد مذهبی، هیچ‌یک در این واقعیت عینی تغییری ایجاد نخواهد کرد که رژیم جمهوری اسلامی یک رژیم ورشکسته و غرق در بحران است، اکثریت بسیار بزرگی از مردم ایران خواستار برافتادن این رژیم و دگرگونی نظم موجودند. این واقعیت را نه فقط در اعتراضات میلیونی سال ۸۸ بلکه در تمام مبارزات روزمره خود نشان می‌دهند.

خامنه‌ای یاوه‌سرایی می‌کند که می‌گوید اکثریت مردم ایران طرفدار نظام استبدادی اسلامی هستند. در سراسر جهان، هیچ ملتی را نمی‌توان یافت که طرفدار اختناق و استبداد باشد. در ایران نیز جز یک مشت جیره‌خوار رژیم دیکتاتوری، “نظام اسلامی” طرفداری ندارد. عموم توده‌های مردم ایران آزادی‌خواه‌اند و ضد رژیم اختناق و سرکوب حاکم بر ایران.

جمهوری اسلامی فقط یک رژیم استبدادی مذهبی نیست که مردم ایران را از ابتدایی‌ترین حقوق و آزادی‌های سیاسی محروم کرده باشد؛ یک رژیم پاسدار سرمایه‌داری‌ست که ده‌ها میلیون تن از توده‌های کارگر و زحمتکش را به فقری کمرشکن محکوم کرده است. این توده‌ی وسیع زحمتکش که زیر بار شدیدترین فشارهای مادی و معیشتی قرار دارد، نه فقط خواهان برافتادن جمهوری اسلامی، بلکه سرنگونی تمام نظم طبقاتی سرمایه‌داری‌ست. جمهوری اسلامی مسبب عموم فجایع و مصایب اجتماعی، فقر، بیکاری، گرسنگی، اعتیاد، تن‌فروشی، تکدی‌گری، رشد ناامنی، جنایت و ده‌ها معضل اجتماعی دیگر در جامعه ایران است. عموم توده‌های مردم ایران که از این مصایب رنج می‌برند، دشمن جمهوری اسلامی‌اند و خواهان برافتادن آن.

بنابراین خامنه‌ای و دیگر پاسداران نظم استبدادی، با برپایی خیمه‌شب بازی انتخاباتی و ادعای حمایت اکثریت مردم از “نظام اسلامی”، فقط خود را فریب می‌دهند. حقیقت بر مردمی که خود شاهد و ناظر ماوقع‌اند و پشیزی برای ادعاهای امثال خامنه‌ای و دار و دسته پاسداران استبداد، ارزش قائل نیستند، پوشیده نیست.

همین مردم‌اند که با شعار مرگ بر خامنه‌ای، مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر جمهوری اسلامی به پا خاستند و لرزه بر اندام ارتجاع حاکم انداختند. خامنه‌ای باید منتظر باشد که موج جدیدی از این مبارزه با قدرتی فزون‌تر فرا خواهد رسید. نه اعلام ۶۴ درصد آرا بلکه ۹۰ درصد نیز نجات‌بخش جمهوری اسلامی نخواهد بود.

برگرفته از سایت سازمان فدائیان - اقلیت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر