۱۳۹۷ مرداد ۲۸, یکشنبه

رئوس برنامه فوری سازمان فدائیان (اقلیت) برای سرنگونی جمهوری اسلامی و برقراری حکومت شورائی

سازمان فدائیان (اقلیت) برای برپائی یک انقلاب اجتماعی و استقرار یک جامعه سوسیالیستی، متشکل از انسانهای آزاد و برابر مبارزه میکند. وظیفه سیاسی فوری این انقلاب، سرنگونی جمهوری اسلامی، در هم شکستن دستگاه دولتی موجود و برقراری یک دولت شورایی است که بی درنگ مفاد زیر را عملی خواهد ساخت.


۱- در حکومت شورائی که عالی‌ترین شکل دمکراسی است، اعمال حاکمیت مستقیم توده‌ها از طریق شوراهایی که به مثابه نهادهای مقننه و مجریه هر دو عمل می‌کنند، برقرار خواهد شد. سیستم انتصابی مقامات برخواهد افتاد و کلیه مناصب و مقامات نه فقط انتخابی، بلکه هر لحظه که اکثریت انتخاب کنندگان، اراده کردند، قابل عزل خواهند بود. حداکثر حقوق مقامات از متوسط دستمزد یک کارگر ماهر بالاتر نخواهد بود. در حکومت شورائی، نظام وظیفه اجباری ملغی می‌گردد و تسلیح عمومی تحت اتوریته شوراها حاکم خواهد شد. عالی‌ترین ارگان حکومتی دولت شورائی، کنگره سراسری شوراهای نمایندگان کارگران و زحمتکشان شهر و روستا خواهد بود.
۲ – در حکومت شورایی دین و دولت به طور کامل از یکدیگر جدا می‌شوند. هرگونه امتیاز برای یک مذهب خاص و انحصار مذهب رسمی ملغا می‌گردد. هرگونه کمکی از بودجه دولت به نهادهای مذهبی مطلقاً ممنوع می‌شود. مدارس و آموزشگاه‌ها مطلقاً غیرمذهبی خواهندبود.
۳ – برابری کلیه اتباع کشور، برخورداری مردم ایران از کامل‌ترین آزادی‌های سیاسی، آزادی کامل و بی قید و شرط فکر و عقیده و نشر، لغو و ممنوعیت هرگونه سانسور، آزادی مطبوعات، اجتماع، تظاهرات و اعتصاب، آزادی تشکیل و فعالیت احزاب، اتحادیه‌های کارگری، شوراها و کلیه تشکل‌های صنفی و دمکراتیک.
۴- لغو هرگونه ستم و تبعیض برپایه جنسیت – لغو تمام قوانین و مقررات تبعیض‌آمیز علیه زنان، برخورداری زنان از حقوق کامل اجتماعی و سیاسی برابر با مردان. برخورداری زنان از حقوق و مزایای کامل برابر با مردان در ازای کار مساوی. لغو حجاب اجباری.


۵ – لغو ستم و تبعیض ملی – برخورداری ملیت‌های ساکن ایران از خودمختاری وسیع منطقه‌ای و اداره امور توسط شوراهای منطقه‌ای. تمام ملیت‌های ساکن ایران از این حق برخوردار می‌شوند که آزادانه به زبان خود سخن بگویند، تحصیل کنند و در محل کار، مجامع و مؤسسات عمومی، نهادهای دولتی و غیره از آن استفاده نمایند.
۶ – برقراری یک سیستم تأمین اجتماعی جامع و کامل به نفع کارگران و زحمتکشان به نحوی که هرکس از گهواره تا گور از مزایای سیستم تأمین اجتماعی برخوردار باشد.
– آموزش رایگان و اجباری تا پایان دوره متوسطه. آموزش عالی رایگان.
– تأمین مسکن برای تمام زحمتکشان. مادام که همه مردم صاحب مسکن نشده‌اند، اجاره‌ها متناسب با سطح دستمزد کارگران تعیین و به مرحله اجرا درخواهد آمد و بخشی از هزینه‌های مسکن از طریق یارانه دولتی تأمین می‌گردد.
– ایجاد کار برای بیکاران. حکومت شورائی موظف به اشتغال بیکاران است. مادام که بیکاری هنوز وجود دارد، پرداخت حق بیکاری متناسب با تأمین سطح هزینه‌ها و تأمین معیشت بیکاران.
۷ – لغو تمام قراردادهای موقت و اشتغال رسمی کارگران و تمام کارمندان مؤسسات.
– تعیین حداقل دستمزد کارگران متناسب با سطح هزینه‌ها و تأمین معیشت یک خانواده ۴ نفره کارگری و بیمه اجتماعی کامل کارگران.
۴۰ ساعت کار و دو روز تعطیل پی در پی در هفته و یک ماه مرخصی سالانه با پرداخت حقوق کامل.
– تقلیل ساعات کار روزانه کارگران معادن، صنایع و دیگر موسساتی که با شرایط دشوار و مخاطره آمیز روبرو هستند به ۶ ساعت کار در روز و ۳۰ ساعت کار در هفته. ممنوعیت استخدام کودکان در سنین تحصیل زیر ۱۸ سال.
– شرایط بازنشستگی برای مردان حداکثر ۵۵ سال سن یا ۲۵ سال سابقه کار، برای زنان حداکثر ۵۰ سال یا ۲۰ سال سابقه کار خواهد بود. در رشته‌هایی که با شرایط دشوار، مخاطره آمیز و زیان آور روبرو هستند، شرط بازنشستگی حداکثر ۴۵ سال سن یا ۲۰ سال سابقه کار خواهد بود.
– برخورداری نمایندگان منتخب کارگران کارخانه از حق تصمیم گیری در مورد اخراج و نظارت بر استخدام.
تدوین قانون کار با مشارکت، نظارت و تصویب تشکل‌ها و مجامع کارگری. تنظیم مقررات و آئین نامه داخلی کلیه مراکز تولیدی با نظارت و تصویب نمایندگان کارگران.
۸- لغو کلیه بدهی‌های دهقانان زحمتکش به دولت، بانک‌ها و کلیه مؤسسات مالی، سرمایه داران، ملاکین و رباخواران.
پرداخت وام بدون بهره به دهقانان زحمتکش و تأمین هرگونه کمک تکنولوژیک، ماشین آلات، کود، بذر و غیره. گسترش وسائل حمل و نقل، شبکه‌های آبیاری، آبرسانی و برق سراسری در روستاها. ایجاد و توسعه مراکز بهداشتی، درمانی و فرهنگی در جهت رفاه ساکنین روستاها.
۹- ملی کردن کلیه صنایع و مؤسسات متعلق به سرمایه داران بزرگ، انحصارات امپریالیستی و نهادهای مذهبی. ملی کردن بانک‌ها و ادغام آن‌ها در یک بانک واحد. ملی کردن وسائل ارتباطی و مؤسسات حمل و نقل بزرگ. ملی کردن تجارت خارجی و توزیع برنامه ریزی شده کالاها از طریق تعاونی‌ها.
ملی کردن کلیه اراضی، مراتع، جنگل‌ها و تمام منابع طبیعی و زیرزمینی. مصادره فوری کلیه اراضی، املاک، ابزار و وسایل تولید ملاکین و زمین‌داران بزرگ، موقوفات، بنیادهای متعدد مذهبی و انتقال فوری آن‌ها به دهقانان متشکل شده در شوراها، تعاونی‌ها و اتحادیه‌های دهقانی.
لغو مالیات غیرمستقیم و برقراری مالیات تصاعدی بر ثروت، درآمد و ارث.
لغو اسرار بازرگانی و برقراری کنترل شوراهای کارگری بر تولید و توزیع.
۱۰- لغو دیپلماسی سری و آگاهی عموم مردم از تمام مناسبات، مباحثات، مذاکرات، عقد قراردادها و پیمان‌ها با دول دیگر. لغو تمام قراردادهای اسارت‌بار.
سازمان فدائیان (اقلیت)
مرداد ۱۳۹۷
فعالان و هواداران سازمان! مبارزان انقلابی!  رئوس برنامه فوری سازمان را تکثیر و پخش کنید.
برگرفته از سایت سازمان فدائیان(اقلیت) 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر