۱۳۸۹ دی ۱۸, شنبه

حالا باورتان شد که اصلا نیازی به اصلاح‌طلب نیست؟

واکنش گروه‌های رقیب جناح موسوم به اصلاح‌طلب رژیم، به پیشنهاد خاتمی برای حضور مجدد در خیمه شب‌بازی انتخاباتی جمهوری اسلامی یکی از موضوعات اصلی مطبوعات و خبرگزاری‌های رژیم در این هفته بود. سران این گروه‌ها در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های خود، نه فقط با لحنی تحقیرآمیز پیشنهادات خاتمی را رد کردند، بلکه خواهان دستگیری و محاکمه‌ی موسوی، کروبی و حتا خاتمی شدند.

احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان که در واقع به نیابت از خامنه‌ای، وظیفه‌ی پیشبرد انتخابات قلابی رژیم و گزین کردن پادوان دستگاه استبداد را بر عهده دارد، در گفتگویی با خبرگزاری مهر، گفت: “اصلا نیازی به حضور این عده در انتخابات نیست و آن‌ها خواب‌های بی‌تعبیری را دیده‌‌اند.” وی افزود، دستگاه قضایی “پاسخ درخواست‌های مردمی برای محاکمه سران فتنه را بدهد.” دادستان تهران واکنشی شدیدتر داشت و گفت: “در قانون مجازات اسلامی برای کسانی که امنیت نظام را برهم بزنند مجازات سنگینی در نظر گرفته شده است. اتهامات سران فتنه بیشتر از آن است که آن‌ها فکر آن را می‌کنند. آن‌ها امروز طلبکار نظام هم شده‌اند و برای نظام شرط می‌گذارند. اما بدانند که ما با ‌آن‌ها اتمام حجت می‌کنیم که باید ابتدا دست از کارهای‌شان بردارند و سپس محاکمه شوند… تا از کارهای‌شان توبه کنند.”

صفار هرندی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی کابینه‌ی احمدی‌نژاد که اکنون بار دیگر به جایگاه خود در سپاه پاسداران رفته است و گویا یکی از مشاوران اصلی فرمانده سپاه پاسداران است، در این هفته مطرح کرد که اصلاح‌طلبان به جای طرح خواسته‌های خود، “ابتدا باید نسبت به جرم و جنایات و انحراف سال گذشته خود پاسخگو باشند و توبه کنند.” در این صورت شاید به آن‌ها فرصتی داده شود که “در کنج انزوا بازگشت حقیقی را تجربه کنند.” برخی از سران این گروه‌ها، از این محدوده نیز فراتر رفتند. زاکانی یکی از سران باندهای درون مجلس، طی نطقی میان دستور، خاتمی را در زمره‌ی اصلی‌ترین متهمان نامید و گفت: “خاتمی به عنوان یکی از متهمان اصلی فتنه ۸۸ این گونه با فرار به جلو یا خود را به فراموشی زده یا شعور ملت مسلمان ما را به سُخره گرفته است. لذا راه بازگشت جز توبه به درگاه الهی و عذرخواهی رسمی از رهبر و پاسخگویی به جرائم در دادگاه صالحه ندارد.”

به راستی هم که این به اصطلاح اصلاح‌طلبان، سزاوار تحقیرهایی فراتر از این هستند. چرا که اصلاح‌طلب جمهوری اسلامی، موجود حقیر و مفلوک و مرتجعی‌ است که نظام سرتاپا جنایت جمهوری اسلامی را نظام خود می‌داند. خمینی، این جنایتکار بزرگ تاریخ را امام و پیشوای خود می‌داند. در تمام فجایع این نظام اسلامی سهیم بوده، نقش داشته و به آن افتخار می‌کند. چه چیزی دیگری جز این می‌تواند بخواهد که از هم مسلکی‌ها و متحدین اسلامی خود بخواهد، اجازه دهند، باز هم نقشی در حراست از نظم موجود بر عهده داشته باشد، ولو این که حقیرانه و ناچیز باشد. واقعا اصلاح‌طلب جمهوری اسلامی چه کار دیگری می‌تواند انجام دهد، جز این که در خدمت همین نظام باشد.

این نظام اما اسلامی است. جمهوری اسلامی یک دولت دینی اسلامی است. در اینجا اصلاحی نمی‌تواند در کار باشد. کمی که بخواهد دستکاری شود، ترک برمی‌دارد و فرو می‌ریزد. این را جناح موسوم به اصول‌گرا فهمیده است که دولت دینی را فقط با زورِ سرکوب و اختناق می‌توان حفظ کرد. اینجاست که حتا نمی‌تواند گروهی را با ادعای پوشالی اصلاح‌طلبی اسلامی تحمل کند. لذا کار به نزاع و درگیری می‌کشد. صریح‌تر از آنچه که جنتی در این هفته گفت، نمی‌شود این واقعیت را بیان کرد که جمهوری اسلامی نیازی به اصلاح‌طلب ندارد. اگر زمانی هم برای فریب مردم ناآگاه به آن نیاز داشت، اکنون دیگر فقط به زور و سرکوب علنی نیاز دارد. همه آن‌هایی که جمهوری اسلامی را می‌خواهند، باید بی‌پرده آن را بپذیرند، در برابر ولی فقیه سر تعظیم فرود آورند و سجده کنند. تمام موضع‌گیری‌های سران و مقامات جمهوری اسلامی در قبال پیشنهاد خاتمی، همین واقعیت را نشان می‌دهد. بعد هم وقتی که به حد کافی تحقیر شدند، چند صندلی هم در گوشه‌ای از مجلس به آن‌ها می‌دهند که زندگی‌شان را بگذرانند و نه این که نقشی ایفا کنند. کسانی هم که دنبال موسوی و کروبی بودند، اکنون دیگر باید اوضاع دست‌شان آمده باشد و فهمیده باشند که جز سرنگونی جمهوری اسلامی هیچ راهی برای اصلاح، تغییر و بهبود اوضاع نیست.

بنقل از سایت سازمان فدائیان(اقلیت)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر