۱۳۸۹ آبان ۲۶, چهارشنبه

جمهوری اسلامی، مردم ایران را آگاهانه به قتل‌گاه می‌فرستد

مکرر شنیده‌ایم که وقتی هرج ومرج، جنگ و بی‌ثباتی در یک کشور، امنیت مردم را سلب می‌کند، دولت‌های کشورهای دیگر به مردم کشورخود توصیه می‌کنند و هشدار می‌دهند که از سفر به این کشورها خودداری کنند. در مورد جمهوری اسلامی ایران، قضیه اما بر عکس است، چنان‌که گویی دولت عمداً قصد دارد مردم ایران را در چنین مواردی به قتل‌گاه بفرستد. کشتار پیاپی ایرانیانی که به عراق سفر می‌کنند نمونه روشنی از این ماجراست. عراق درگیر یک جنگ داخلی‌ست. روزی نمی‌گذرد که تعدادی از مردم این کشور به قتل نرسند. کم‌تر روزی بدون انفجار بمب‌های متعدد در این کشور می‌گذرد. تاکنون در ده‌ها مورد ایرانیانی که به عراق سفر کرده‌اند، به قتل رسیده‌اند. این قتل‌ها نیز عموماً اتفاقی نیست، بلکه با قصد و هدف معین انجام گرفته است. مسبب اصلی آن هم دولت آمریکا و جمهوری اسلامی ایران هستند، که هر یک برای پیشبرد مقاصد ارتجاعی و توسعه‌طلبانه خود، سوای اشغال و دخالت در این کشور، به نزاع مذهبی دامن زدند و فرقه‌های مذهبی را رو در روی هم قرار دادند. گروه‌های مسلحی که اکنون در عراق علیه دولت این کشور می‌جنگند، خواه اسلام‌گرای سنی باشند یا ناسیونالیست عرب و بعثی، از آن جایی که تفاوتی میان جمهوری اسلامی و مردم ایران قائل نمی‌شوند، در هر کجا که بتوانند با اقدامات نظامی کورِ خود، مردم ناآگاه مذهبی را که برای زیارت به عراق سفر می‌کنند، هدف قرار می‌دهند، گروهی را به قتل می‌رسانند و گروهی را معلول و مجروح می‌کنند.

در طول هفته‌ای که گذشت، چهار اتوبوس حامل مسافران ایرانی، در عراق مورد حمله قرار گرفت. گزارش‌های متعدد و متناقضی از تعداد کشته‌ها و مجروحین انتشار یافت. خبرگزاری ایسنا به نقل از گزارش خبرگزاری فرانسه نوشت: در جریان دو انفجار که در شهرهای کربلا و نجف، زائران ایرانی را هدف گرفته بود، دست کم ۱۸ کشته بر جای گذاشت که ۱۰ تن از آنان ایرانی هستند. در جریان دومین انفجار، سه اتوبوس به کلی نابود شدند. تعداد مجروحین ۵۸ تن اعلام شد. انفجاری که در کربلا یک اتوبوس را هدف گرفت ۱۰ کشته بر جای گذاشت و ۴۲ تن زخمی شدند. ایسنا به نقل از مقامات رژیم، تعداد کشته‌های ایرانی را در انفجار کربلا ۳ نفر و مجروحین را ۲۱ تن اعلام نمود. خبرگزاری‌های رژیم سپس از تشکیل یک ستاد و انتقال ۳۱ تن از مجروحین و بستری کردن آن‌ها، در ۵ بیمارستان تهران خبر دادند.

هر کس می‌داند که این نخستین بار نیست که زائران ایرانی در عراق هدف عملیات مسلحانه قرار می‌گیرند. این مسئله تاکنون مکرر رخ داده است. با این وجود چرا دولت هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد و این کشتار هم‌چنان ادامه دارد؟ پاسخ این است که جمهوری اسلامی به خاطر اهداف ارتجاعی اسلامی و توسعه‌طلبانه خود در عراق، این سفرها را تشویق می‌کند و حتا امکانات ویژه‌ای برای آن‌هایی که قصد سفر به عراق دارند تدارک می‌بیند. گروهی از مردم ناآگاه مذهبی هم فریب جمهوری اسلامی را می‌خورند و با پای خود به قتل‌گاهی که جمهوری اسلامی برای آن‌ها تدارک دیده است، وارد می‌شوند.

برای جمهوری اسلامی مهم نیست که این مردم به قتل می‌رسند. مهم برای رژیم برانگیختن احساسات کور مذهبی در توده‌ی ناآگاه به هر شکل ممکن است. یکی از راه‌های آن نیز همین سفرهای زیارتی است. البته رژیم در لابلای این رفت و آمدها، اهداف دیگری را از طریق مأموران امنیتی و نظامی خود دنبال می‌کند که عامل دیگری‌ست بر سر این مسئله که چرا رژیم این رفت و آمدهایی را که به قتل مردم بی‌دفاع منجر می‌شود، ممنوع نمی‌کند. جمهوری اسلامی هرگز به فکر جان مردم ایران نیست. توده های مردم ایران باید خودشان به فکر جان‌شان باشند و از سفر به عراق خودداری کنند.

بنقل از سایت سازمان فدائیان(اقلیت)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر