۱۳۹۰ فروردین ۱, دوشنبه

هرج و مرجی که نمونه آن را در هیچ کشوری نمی‌توان سراغ گرفت

در این هفته، به فاصله یکی دو روز، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری جمهوری اسلامی انباشته شد از بیانیه‌ها و مصاحبه‌های متعددی که از درگیری‌های جدیدی در درون رژیم خبر می‌داد. ماجرا از این قرار است که احمدی‌نژاد از شاه اردن رسماً دعوت کرده است که در مراسم جشن نوروز، به عنوان مهمان جمهوری اسلامی حضور یابد. البته ناگفته پیداست که این دعوت‌ها معمولاً بهانه است و به هر حال اهداف سیاسی و اقتصادی پشت آن‌ها نهفته است. گویا این دعوت هم در آذر ماه صورت گرفته است و تازه اکنون به جدال و تهدیدهای فراکسیون‌های هیئت حاکمه تبدیل شده است. نخست، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان بیانیه‌ی مفصلی انتشار داد. اقدام احمدی‌نژاد را در مورد دعوت از شاه اردن محکوم نمود و توصیه کرد “که از سفر این دیکتاتور دست نشانده و جنایتکار” جلوگیری شود.

در پی آن بیانیه دیگری به نام “اتحادیه امت واحده” انتشار یافت که در آن آمده بود: “در صورت حضور ملک عبدالله در ایران، دانشجویان به فتح لانه جاسوسی این کشور اقدام خواهند کرد.” سپس نوبت به بیانیه گروهی دیگر به نام “جنبش عدالتخواه دانشجویی” رسید که اعلام می‌کرد، وزیر امور خارجه باید هر چه سریع‌تر این سفر را لغو کند. با مصاحبه‌ی احمد توکلی، دیگر روشن شد که فراکسیون‌های رقیب احمدی‌نژاد پشت این قضیه‌اند و فرصتی گیر آورده‌اند که ضربه دیگری به رئیس جمهوری اسلامی وارد آورند. رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت که ملک عبدالله اصلاً در سطحی نبود که از او برای سفر به تهران دعوت شود. این اقدام رئیس دفتر مسئله‌دار رئیس جمهوری اقدامی زشت است و از طرفداران رژیم خواست جلوی آن را بگیرند.

احمدی‌نژاد که شدیداً از سوی گروه‌های رقیب زیر فشار قرار گرفته تا بگوید غلط کردم وعوت‌نامه را پس بگیرد، عجالتاً سکوت کرده است.
اما طرفداران وی از جمله رئیس فراکسیون موسوم به انقلاب اسلامی در پی رفع و رجوع قضیه برآمده تا مسئله را منتفی اعلام کنند. وی گفت این دعوت در شرایطی دیگری صورت گرفته و حالا شرایط تغییر کرده است و این سفر لغو شده است. معاون سیاسی دفتر احمدی‌نژاد اعلام کرد هنوز هیچ چیز درباره این سفر قطعی نیست. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اما در گفتگو با خبرگزاری مهر، در پاسخ به این سؤال که آیا این سفر قطعی‌ست عنوان کرد: به هر حال دعوت از وی صورت گرفته و آخرین خبرها نیز حاکی از تحقق این امر دارد.

واقعاً که چه هرج و مرج و خر تو خری در درون جمهوری اسلامی وجود دارد. یکی می‌گوید، آری انجام می‌گیرد، دیگری می‌گوید لغو شده است. طرف اصلی قضیه هم سکوت کرده است.

احمدی‌نژاد، رسماً شاه اردن را به ایران دعوت می‌کند و حالا رقبای او می‌گویند، رسماً باید این سفر را لغو کنی. گروه‌های حزب‌اللهی هم به نام دانشجو، که گاه آلت دست این جناح‌اند و گاه آلت دست گروه دیگر، تهدید می‌کنند که اگر این دعوت پس گرفته نشود، سفارتخانه‌ی اردن را اشغال می‌کنند. آن‌چه که به وضوح در این میان به چشم می‌خورد، یک رژیم در حال از هم پاشیدن است. از همین روست که نمی‌توان در سراسر جهان، نظیر آن را در کشورهای دیگر جهان سراغ گرفت. هرج و مرج همواره ذاتی جمهوری اسلامی بوده است و اکنون در دوران فروپاشی آن به اوج خود رسیده است.

برگرفته از سایت سازمان فدائیان(اقلیت)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر